Buku Denaihati

09 June 2013

Saya belum Sedia.

بسم الله الرحمن الرحيم


Maafkan saya.


Saya bukan tak nak terima awak. Andai kita ada jodoh pasti kita akan bertemu. Semua telah ditetapkan oleh Dia. Saya tak nak awak letak harapan yang terlalu tinggi. Sebab bila awak tak dapat apa yang awak impikan, ia akan menjatuhkan semangat awak.


Ingatlah jodoh yang ibu bapa tetapkan juga membawa bahagia.


Bercinta selepas nikah itu pun bahagia. Lebih bermakna, semuanya halal. Walaupun saya tak menghadapi saya boleh bayangkan. Mungkin rasa janggal tapi semua keadaan masih lagi boleh dikawal. Semua terletak ditangan kita. Kita yang menentukan sama ada kita mahu jalan bahagia atau derita. Semua orang mahu bahagia kan.?


Gunalah sebaik baik masa yang diberi oleh DIA.





2 comments:

  1. nice... bercinta lepas nikah adalah yg terbaik dan lebih bahagia insha allah.. dengan redha-Nya

    ReplyDelete