Buku Denaihati

13 December 2012

Weekend

 
 
 
Bismilah........

14.11.2012

4 hari sebelum menjelangnya peperiksaan akhir semester aku.
Aku cipta kenangan dan memori indah. Setelah berbelasan tahun tak menjejak kaki ke tempat yang namanya KAMPUNG.

Kampung itu aman dan damai. Sesuai untuk tenangkan fikiran kerana suasana. I like kampung style.


Sebelum impian menjadi kenyataan macam macam jugak yang aku lalui. Tiket bas, bas berhenti lama, lambat sampai, tak ikut masa dan tempat yang penuh dengan persoalan kenapa ramai dan kenapa tak ada orang. HAHAHA
Hempas pulas aku usaha dan akhirnya aku berjaya dengan usaha dan daya tenaga sendiri membuat  

 
Impian menjadi kenyataan...


PERAK DARUL RIDZUAN


menjadi destinasi ku bersama dia dan dia dan dia serta dua budak yang cute lagi comel.

Kak Lin dan Deq Sha

Dia cakap dia tak ikut.. dia tak balik pun kampung.....


Jeng...Jeng...Jeng suprise untuk kau............
 Dia depan mata... Ohhh Makkkk


Rasa rasa macam nak je belasah dia.. belasah dengan penuh kasih dan sayang. HAHAHA

 ZOO TAIPING AND NIGHT SAFARI.



Untuk pertama kalinya ZOO TAIPING aku jejak selama aku 19 tahun dilahirkan dari perut mak aku. Walaupun mak ayah asal perak tiang signboard ZOO TAIPING pun aku tak pernah nampak kot.. HAHAHA amatlah kesian aku ni...




Apa ada kat ZOO TAIPING ???
Macam macam ada.... dari yang kecik sampai lah besar. Mak anak bapak semua ada. Contoh....

Gajah
 
Sesuai untuk buat sesi lawatan sambil belajar mengenai haiwan dan pupuk rasa cinta kepada flora dan fauna. Bringing People Closer To Nature. Sebagai mana yang kita maklum banyak binatang semakin pupus, kepupusannya mengakibatkan generasi akan datang hanya mampu belajar melalui gambaran sahaja. Ini tidak adil. Mengapa ???

ok nanti kita sambung fight kat court badminton k.


Kembali semula.....


berdekatan dengan ZOO ada LAKE GARDEN. Nice. Macam kat tasik Shah Alam tu... 
Sesuai untuk aktiviti bersantai bersama keluarga. Berkelah, bermain layang layang, berbasikal dan berjoging pun boleh. Nak buat photoshoot pun boleh.


BUKIT LARUT. 
Kat sini yang spoil sebab TIKET HABIS !!! hampa kot..... hampa la sbb ntah bila lagi aku boleh sampai kat BUKIT LARUT. Boleh sampai kat PERAK ni lagi. 


" awak tolong bawak kita lagi boleh ? " :)
Tak boleh tetap kene boleh jugak ! Tak kira !


MUSIM BUAH DAN CUTI SEKOLAH.
Cuti sekolah tu memang tak ada kene mengena dengan aku but ada kene mengena dengan 2 orang budak comel ni.
Seronoklah dorang kan kan kan :)


Yeahhh MUSIM BUAH.
Buah buahan Tempatan.
Durian, rambutan, manggis dan langsat. Yang ni je aku amik port.


Dapat jugak la pergi dusun walaupun tak macam dusun kat Kg. Tanjung Malim tu. Jumpa sebijik buah durian oleh............. AKULAH. Masak woooo... Tak macam kak amy jumpa.......Durian Muda punya.. HEHEHE


Kutip rambutan kat rumah mak ngah. Sambil kutip sambil makan. APTB
Tapikan rambutan hijau lagi sedap rasanya. Baru aku tahu. Selama ni aku buang je rambutan hijau sebab tak merah atau kuning. HAHAHA


Merata rata, tepi jalan, warung, pasar tani, pasar borong, pasar pagi, pasar malam, pasar ikan dan sayur semua ada durian. Durian paling banyak. Tu belum lagi yang kat atas pokok tak jatuh jatuh tu.. HAHAHA
Okay dah habis jalan sana sini. Pusing sana sini. Time balik rumah untuk



BBQ...
Ada hot dog panggang, burger daging bakar, kerang bakar n rentung. Kerang tergolek tak payah cakap la kan. HAHAHA Kenyang tak terkata.



Menu makanan kat kampung sungguh DELICIOUS........
Ketam masak lomak. Tak lupa jugak Ikan Siakap 3 Rasa dan Udang sambal petai. Semua air tangan kak Amy.


" Sorry awak ayam masak kicap tak ada." HEHEHE



Terima kasih banyak banyak. Sambil kak Amy masak aku pun belajar masak... Belajar mengenali suasana kampung pinjaman aku tu. Mana la tahu boleh jadi kampung aku ke kan. HAHAHA perasaan jap...


Kadang kadang aku terlupa jugak yang aku ni ada exam 18.11.2012. HAHAHA


16.11.2012
Hari terakhir aku kat sana. Banyak sangat memori indah. Terima kasih lagi sekali.
Kembali ke Jitra semula. :)




p/s: minggu study week untuk ulangkaji tapi aku buat sweet memory pulak. HAHA APB.




No comments:

Post a Comment